• Soseaua expres dintre Autostrada Bucuresti-Pitesti si Splaiul Independentei. Vezi traseul penetratiei Ciurel

    class="size_fullsize">Soseaua expres dintre Autostrada BucurestiPitesti si Splaiul Independentei. Vezi traseul penetratiei Ciurel
    Primaria Capitalei a prezentat miercuri in dezbatere publica proiectul soselei expres (penetratie) Splaiul Independentei Ciurel Autostrada BucurestiPitesti. Artera este un drum expres, o ruta alternativa la bd. Iuliu Maniu, pentru legarea centrului Bucurestiului de autostrada BucurestiPitesti (A1).

    Drumul va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei RosuMilitari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna DragomirestiVale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.

    Soseaua va avea o lungime de circa 8,3 km, cu trei benzi pe sens, iar pe parcursul lucrarii vor fi realizate mai multe pasaje supraterane:
    la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei
    la intersectia Penetratia A1 Bd. Uverturii
    la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla.

    Potrivit proiectului prezentat de proiectant, soseaua expres va fi prevazuta cu piste pentru biciclisti.

    Proiectantul arata incarcarile de trafic de pe Bdul Iuliu Maniu: 23002500 vehicule/ora si sens, precum si transport in comun de circa 5.0007.000 calatori (autobuz si troleibuz). Cresterea valorilor de trafic sa datorat atit cresterii numarului de masini, cat si aparitiei mai multor functiuni majore in lungul Bdului Iuliu Maniu: Supermaketul CAREFOUR, BRICOSTORE, sedii de firme, METRO.
    La aceste disfunctionalitati se adauga si modul defectuos de parcare pe Bdul Iuliu Maniu, lucru care conduce la blocarea unei benzi de circulatie, iar traficul general se desfasoara numai pe doua benzi de circulatie pe sens.

    Lucrarea va costa aproximativ 580 milioane lei (circa 138 milioane de euro) si va fi realizata de consortiul JV Bogl Astaldi Euroconstruct Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Termenul estimat pentru finalizarea lucrarii este de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriatate 40 de hectare de teren, proprietate privata.

    Ca aproape toate proiectele demarate de primarul Capitalei, Sorin Oprescu, si acesta a inceput fara un Plan Urbanistic Zonal aprobat, asa cum prevede legislatia, inca de anul trecut desfasuranduse lucrari de realizare a nodului de circulatie Splaiul Independentei Sos. Virtutii. Realizarea acestui nod presupune construirea unui pod hobanat peste raul Dambovita si a unui pod cu tabliere din beton armat, inclusiv a bretelelor de racordare cu cele doua strazi, in acest moment lucrarile fiind avansate.

    Miercuri, Primaria Capitalei a prezentat in dezbatere publica Planul Urbanistic Zonal care trebuia realizat si aprobat inainte de inceperea lucrarilor. Cu alte cuvinte, consultarea populatiei se face la aproape un an dupa inceperea lucrarilor.

    Arhitectul sef al Capitalei sustine ca lucrarea putea fi autorizata si fara un PUZ, deoarece este prevazuta in Planul Urbanistic General. "Avem nevoie de PUZ doar pentru a declara obiectivul de utilitate publica si a face exproprierile si pentru a detalia traseul penetratiei acolo unde PUGul nu o face", a declarat miercuri Gheorghe Patrascu. Cu toate acestea, chiar si pentru realizarea podului de la Ciurel (nod de circulatie Splaiul Independentei Ciurel) este nevoie de exproprieri, deci de un PUZ, asa cum spune chiar Sorin Oprescu.

    „In acest moment exista certitudinea ca avem pe ce sa sprijinim podul, fiind terminata executia coloanelor forate si realizat radierul de la pilonul central. Ramane sa asiguram continuarea investitiei, pentru a putea fi terminata in timp util, in iunie 2012", declara Sorin Oprescu in luna aprilie a acestui an.

    Adversarii proiectului spun ca va creste traficul in Bucuresti

    Dincolo de problemele de legalitate pe care doar instanta le poate clarifica, ONGurile si reprezentantii consilierilor generali, prezenti miercuri, la dezbaterea publica, au acuzat ca proiectul este prea costisitor si ca aduce masini in centrul orasului, ceea ce nu este de dorit.

    Locul in care drumul expres se intersecteaza cu Spaliul Independentei
    class="size_fullsize">Soseaua expres dintre Autostrada BucurestiPitesti si Splaiul Independentei. Vezi traseul penetratiei Ciurel
    Foto: Proiect Bucuresti
    Romeo Pop, consilier general: "Strapungerea bd Timisoara, care presupunea extinderea drumului cu doar 500 metri, pana la Soseaua de Centura, era o solutie mult mai simpla, rapida si ieftina. De pe Soseaua de Centura, oamenii ieseau la autostrada BucurestiPitesti. Din nefericire sa ales varianta cea mai spectaculoasa, cu un pod. Consiliul General nu agreeaza aceasta varianta".

    Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul: "Aceasta artera duce un flux urias de masini din autostrada Pitesti Bucuresti, in centrul orasului, prin Splaiul Independentei. Soferii care vin de pe autostrada BucurestiPitesti si merg spre Constanta sunt practic invitati să tranziteze centrul Bucurestiului pe Splaiul Independentei. In plus, proiectul are un cost urias, intrucat este nevoie de foarte multe exproprieri. Exista variante mult mai ieftine de conectare a cartierelor Militari si Drumul Taberei cu Soseaua de centura".

    Rausse Victor, locuitor din zona, semnatarul unui Referat de oponenta: "Proiectul nu rezolva problemele de trafic din zona. Ca locuitor si pe baza experientei traite ca sofer care merge zilnic in/prin zona de NV al Capitalei, afirm cu toata raspunderea ca volumul de trafic, pe bulevardul Iuliu Maniu este alcatuit din urmatoarele componente datorat vehiculelor din cartierele: Militari, Timisoara, Drumul Taberei, Sebastian, Giurgiu, Calea 13 Septembrie, Ghencea, Viilor, Zona industriala Preciziei si alte zone adiacente partii de NV a capitalei la vest de "Lacul Morii". A pune problema in tema de proiectare principala, ca descongestionarea Bulevardului Iuliu Maniu, este solutionata prin redirectionarea traficului rutier existent pe aliniamentul Splaiul Independentei pe ruta din proiect, este una falsa din urmatoarele motive:

    Drumul expres va asigura legatura Atostrazii BucurestiPitesti cu Splaiul Independentei la Podul Ciurel si va reprezenta o artera de mare viteza de trecere de la regimul de autostrada la regimul instituit pentru arterele orasenesti.
    Fata de reteaua stradala majora a orasului Bucuresti, drumul expres reprezinta o dublare a Bdului Iuliu Maniu intre Soseaua de centura si Pasajul Lujerului, ale caror incarcari de trafic sunt apropiate de capacitatea maxima a arterei.

    Care este rolul drumului expres
    daca se considera ponderea traficului rutier de pe aliniamentul Splaiul Independentei datorat vehiculelor care vin din centrul Capitalei si tranziteaza Bulevardul Iuliu Maniu, in raport cu cele din cartierele Drumul Taberei si Militari, ne dam imediat seama ca rezultatul benefic este neglijabil, din cauza densitatii mari a masinilor din cartierele respective care ajung la cifra de 475.000 bucati, conform informatiei din "Ziare.com" din data de 26.11.2011, fata de numarul total de aproximativ 1.200.000 cu numai 240.000 locuri de parcare, conform informatiei din editorialul de specialitate "Autoevolution.ro" din data 26.05.2011. Deci ponderea, numai pentru cele doua cartiere Militari si Drumul Taberei ajunge la valoarea de 20% 25% din total numar masini inmatriculate in Bucuresti, fara a lua in calcul numarul vehiculelor din celelalte cartiere mentionate mai sus.

    Se considera intrun mod eronat ca valoarea volumului traficului rutier pe alianiamentul Splaiul Independentei cu toate ambuteiajele de la intersectiile semaforizate, se datoreaza acelor vehicule care vor sa ajunga neaparat in A1. O ipoteza de lucru cu totul eronata, nivelul ridicat al volumului de trafic rutier de pe acest aliniament se datoreaza in principal: centrelor comerciale, bancilor, firmelor, tribunalelor sector 3 si sector 5, a traficului turistic din "Centrului Istoric" si nu in ultimul rand al lipsei parcarilor subterane. In continuarea, conform logicii de bun simt, prin realizarea Pasajului Virtutii, soferii vor fi ademeniti sa ajunga in A1, pe traiectul Spaiului Independentei, ceea ce va conduce la o crestere semnificativa a volumului de trafic rutier, care va conduce automat la blocari suplimentare ale acestuia".

    Sorin Luchian, inspector in cadrul Directiei de Transporturi din Primaria Capitalei, spune ca sa luat in calcul si realizarea strapungerii bd. Timisoara si se va face si aceasta. De asemenea, Sorin Luchian a declarat ca Penetratia Splaiul IndependenteiCiurelAutostrada BucurestiPitesti nu va aduce masini in centrul orasului deoarece este facuta intre cele doua inele de circulatie, inelul principal si viitorul inel median, iar populatia va alege sa mearaga pe aceste inele, nu pe Splaiul Independentei, direct pana la autostrada BucurestiConstanta.
Comentarii Lasă comentariu

Click aici pentru a te autentifica.

Cum se numeste Capitala Romaniei?

  • REDUCERI

  • Posturi recente în forum

    scout

    Vezi post

    Continuă depunerea cererilor pentru acordarea ajutoarelor de încălzire


    Luni, 20 Octombrie 2014



    http://www.ps4.ro/images/stories/arhivastiri/octombrie2014/caldura.jpgPrimăria Sectorului...

    scout 25.10.2014, 03:37 Mergi la ultimul post
    scout

    Vezi post

    <span style="fontsize: 12pt; color: #009900;"><b>

    Mai mult...

    scout 25.10.2014, 03:37 Mergi la ultimul post
    scout

    Vezi post

    <span style="fontsize: 12pt; color: #009900;"><b>

    Mai mult...

    scout 25.10.2014, 03:37 Mergi la ultimul post
    scout

    Vezi post

    <b>http://www.ps4.ro/images/stories/arhivastiri/octombrie2014/lemne.jpgPrimarul Cristian Popescu

    Mai mult...

    scout 25.10.2014, 03:37 Mergi la ultimul post
    scout

    Vezi post

    http://www.ps4.ro/images/stories/arhivastiri/octombrie2014/apa.jpegÎn ultimele zile, tot mai mulți locuitori ai Sectorului 4 sau adresat Primăriei Sectorului 4, reclamând faptul că nu beneficiază de...

    scout 25.10.2014, 03:37 Mergi la ultimul post
    scout

    Vezi post

    http://www.ps4.ro/images/stories/arhivastiri/octombrie2014/radet.jpgÎn urma situației cu care sau confruntat mai multe asociații de proprietari de pe raza Sectorului 4, care timp de mai multe zile nu...

    scout 25.10.2014, 03:37 Mergi la ultimul post
    scout

    Vezi post

    Continuă depunerea cererilor pentru acordarea ajutoarelor de încălzire


    Luni, 20 Octombrie 2014



    http://www.ps4.ro/images/stories/arhivastiri/octombrie2014/caldura.jpgPrimăria Sectorului...

    scout 23.10.2014, 13:12 Mergi la ultimul post
    scout

    Vezi post

    <span style="color: #009900;"><span style="fontsize: 12pt;"><b><i>

    Mai mult...

    scout 23.10.2014, 13:12 Mergi la ultimul post
    scout

    Deschiderea anului

    http://www.ps4.ro/images/stories/arhivastiri/septembrie2014/inaugurare.jpgLuni, 15 septembrie 2014, Primarul Sectorului 4, Cristian PopescuPiedone,  va fi prezent la festivitățile prilejuite de...

    scout 12.09.2014, 23:36 Mergi la ultimul post
    scout

    Vezi post

    <span style="fontsize: 12pt; color: #009900;"><b>A doua edi

    Mai mult...

    scout 11.09.2014, 12:47 Mergi la ultimul post
  • Postari Recente in Blog

    ionutpaunescu84

    Mecanismul ceasului din parcul Tineretului

    Vreau sa imi trimita cienva de la Primaria capitalei Bucuresti sau cineva din Primaria de care apartine Parcul Tineretului cartea tehnica a ceasurilor din Parcul Tineretului pentru ca eu vreau sa dau...

    ionutpaunescu84 24.11.2013